Aankoop- en Leveringsvoorwaarden
Horseonline ABPilotvägen 30, 392 41 Kalmar
ZWEDEN
BTW-nummer: SE559123992501
Klantenservice: support@equinest.com
Telefoon: +46 (0)10-2023234
Leveringsvoorwaarden
De normale levertijd is 2-5 werkdagen, tenzij anders vermeld naast het artikel. Levertijden aangegeven als bestelgoederen gaan ervan uit dat de leverancier het artikel op voorraad heeft. Zo niet, dan wordt u door ons gecontacteerd en ontvangt u een geschatte levertijd.Verzending
Bij bestellingen boven €99 wordt een gratis verzendoptie (€0) aangeboden bij het afrekenen, behalve voor producten die vanwege hun gewicht of volume onderhevig zijn aan omvangrijke verzending. De verzendkosten voor omvangrijke producten worden vermeld op de afrekenpagina vóór betaling. Voor bestellingen tot €99 worden verzendkosten toegevoegd volgens de gepresenteerde leveringsopties bij het afrekenen. In geval van retour gelden standaardvoorwaarden voor het herroepingsrecht, zie de sectie "Open Aankoop en Herroepingsrecht" verderop.Leveringsmethoden
De momenteel beschikbare levering is DHL Freight. Wij nemen geen financiële verantwoordelijkheid voor eventuele vertragingen veroorzaakt door het verzendbedrijf.Als u schade aan het pakket ontdekt, moet u dit onmiddellijk melden aan de vervoerder en een schaderapport opstellen. Haal geen beschadigd pakket op! Als u de schade pas ontdekt nadat u het pakket heeft geopend, en de schade kan worden toegeschreven aan het hanteren van de vervoerder, moet u contact met hen opnemen en een schaderapport opstellen. Als een geschil met het verzendbedrijf niet kan worden opgelost, neemt u contact met ons op.
Niet opgeëist Pakket
Zendingen met levering aan agentschappen blijven 7 dagen bij de agent liggen vanaf de aankomst van het pakket. Als u uw zending niet binnen deze 7 dagen ophaalt, wordt het pakket teruggestuurd naar Horseonline AB, en DHL brengt ons hiervoor kosten in rekening. Wij behouden ons daarom het recht voor om u volgens 41§ KKL de kosten van retourzending en verwerking in rekening te brengen. Er worden u minimaal kosten van €15 in rekening gebracht voor niet opgeëiste pakketten.Open Aankoop en Herroepingsrecht
Bij de aankoop van goederen op equinest.com geldt een open aankoop- en herroepingsrecht van 60 dagen* (uitzonderingen staan hieronder vermeld). Het recht om uw aankoop te annuleren vervalt 60 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde partij, maar niet het verzendbedrijf, fysiek bezit neemt van het artikel. Het artikel moet in originele staat verkeren en de originele verpakking en labels/tags hebben. Om uw recht op annulering uit te oefenen, gebruikt u het bijgevoegde retourlabel. Als u geen retourlabel vindt, kunt u contact met ons opnemen en vragen om een nieuwe Contacteer ons.
Om uw bestelling zonder extra kosten te retourneren, gebruikt u het verzendlabel dat u van ons heeft ontvangen. U moet het artikel aan ons retourneren zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 60 dagen na de dag waarop u ons op de hoogte heeft gesteld van uw beslissing om het contract te herroepen.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Horseonline AB, Pilotvägen 30, SE-39241 Kalmar, support@equinest.com, Tel. +46 (0)10-2023234) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.
De terugbetaling wordt bijgeschreven op de rekening of kaart die u voor uw aankoop heeft gebruikt en zal zonder onnodige vertraging plaatsvinden**.
*Uitzonderingen
- Op maat gemaakte producten vervaardigd volgens uw specifieke wensen, zoals op maat gemaakte rijlaarzen of op maat ontworpen rijhelmen.
- Hygiëneproducten: bitten, ondergoed worden niet goedgekeurd om hygiënische redenen, tenzij ze alle patches/labels en verpakking hebben behouden.
**We kunnen wachten met de terugbetaling totdat we het artikel van u hebben ontvangen of totdat u bewijs heeft gestuurd dat u het artikel heeft teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Uitwisselingen
Wij bieden gratis uitwisselingen aan. Dit betekent dat als u uw product dat u bij ons heeft gekocht wilt ruilen voor een ander artikel, wij de retourkosten zullen dekken. Let op dat het artikel ongebruikt moet zijn, behalve bij het passen, en dat alle labels moeten blijven zitten. Bestellingen onder €99 geven recht op één gratis ruil en bestellingen boven €99 op twee gratis ruilingen. Daarna bent u als consument verantwoordelijk voor de retourzending volgens de voorwaarden van het herroepingsrecht. Voor het ruilen van een artikel gelden dezelfde voorwaarden als voor het herroepingsrecht.Wij behouden ons het recht voor op eindverkoop, prijsfouten en eventuele typografische fouten.